Att bli höstpigg

Att vara pigg på hösten är ingen enkel match. Men det här är lite tips som jag kan ge dig som är tröttare än vanligt.

1.  Gå ut en stund varje dag Se till så mycket som det bara går. I ur och skur

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Klä på dig lagom mycket kläder. Om man har för lite kläder, så kan man bli sjuk. Om man har för mycket kläder, då är det lätt att man blir dåsig och trött. Så lagom mycket kläder kan jag rekommendera varmt.

 

 

 

 

 

 

3. Boosta vitaminer och det som gör magen glad. Det som är bra att äta på hösten är soppa. Man kan göra soppa av vad som helst.

4. Sätt igång med ett muffinsbak. Jag kan varm rekommendera äpple och blåbärsmuffins.

 

5.  Motionera, köp ett gymkort eller så kan du välja ”annat sätt” att motionera. Allt med rörelser är bra. Det jag gör som är motion för just mig är att jag kör crosstrainer och ökar succésivt.
För om man börjar för mycket, för fort, då är det risk för att man ledsnar.

 

 

 

 

 

6. Se till att vila efter din aktiviter efter dusch och måltid. Eftersom all förbränning är inom 30 min efter man har tränat.

7. Läs böcker och låt hjärnan vila. Man behöver dom här pauserna om man är på topp jämt.

 

 

 

 

 

8. Ta ett äpple. 2-3 stycken. För då håller man tarmarna igång. Drick vatten medan du äter äpple.

 

 

 

 

 

 

 

9. Se till att dricka 2-3L vatten/ dag

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *